Galeria

E12 518 -> M535 Andrzeja

E12 Andrzeja przyjechała do nas aż z Norwegii z nieodpalającym silnikiem m10, ponadto wymagała napraw blacharskich i nowej powłoki lakierniczej. W planach Andrzeja był swap silnika na M30B35 z E34, który przyjechał na palecie w nieznanym stanie. Wzorując się modelem E12 M535i wraz z mocniejszym silnikiem konieczne były zmiany zawieszenia i hamulców. Fabryczne tylne hamulce bębnowe zostały zastąpione hamulcami tarczowymi wentylowanymi (które w ogóle nie występowały w tym modelu), dołożyliśmy stabilizator tylny, przednie tarcze lite zastąpione zostały tarczami wentylowanymi, dołożyliśmy wspomaganie układu kierowniczego, sanki przednie dostosowane do silnika sześciocylindrowego przeszły regenerację tak jak i pozostałe gumowe elementy zawieszenia oraz łożyska. Silnik przeszedł gruntowny remont obejmujący honowanie cylindrów, kompleksową obróbkę głowicy, wymianę pierścieni, panewek, uszczelki pod głowicą etc. E12stka dostała zegary z obrotomierzem, złącze diagnostyczne nowszego typu odziedziczone z E34, dyfer zmieniliśmy na taki o odpowiednim przełożeniu. Wisienką na torcie jest oryginalna dokładka przednia oraz lotka na tylną klapę pakietu BBS

E12 518 -> M535 Andrzeja

projekt skończony 😉

E12 518 -> M535 Andrzeja

E12 przebyła długą drogę z Norwegii aż do naszego warsztatu

E12 518 -> M535 Andrzeja

pierwsze oględziny auta i analiza stanu blacharskiego

E12 518 -> M535 Andrzeja

pierwsze oględziny auta i analiza stanu blacharskiego

E12 518 -> M535 Andrzeja

silnik m10 w nieco wzmocnionej wersji

E12 518 -> M535 Andrzeja

E12 była świetną bazą do odbudowy ze względu na 99% kompletności

E12 518 -> M535 Andrzeja

silnik m30b35 z E34

E12 518 -> M535 Andrzeja

E12.rar - rozkładamy e12 na czynniki i zabezpieczamy delikatne chromy

E12 518 -> M535 Andrzeja

zaczynamy od napraw blacharskich - tu wgniotka w progu - do wyciągnięcia

E12 518 -> M535 Andrzeja

maska kryła pod lakierem jakieś dawne historie

E12 518 -> M535 Andrzeja

wgniotka w masce zaszpachlowana przez kogoś - zrywamy szpachlę i prostujemy blachę

E12 518 -> M535 Andrzeja

wgniotka w masce zaszpachlowana przez kogoś - zrywamy szpachlę i prostujemy blachę

E12 518 -> M535 Andrzeja

wgniotka w masce zaszpachlowana przez kogoś - zrywamy szpachlę i prostujemy blachę a na to czego nie da się już wyrównać pójdzie cyna

E12 518 -> M535 Andrzeja

pas przedni miał mnóstwo wgnieceń

E12 518 -> M535 Andrzeja

błotniki tylne

E12 518 -> M535 Andrzeja

błotniki tylne

E12 518 -> M535 Andrzeja

błotniki tylne

E12 518 -> M535 Andrzeja

wydech wzorem M535 będzie na dwururce - poszerzamy i relokujemy wycięcie w pasie

E12 518 -> M535 Andrzeja

wydech wzorem M535 będzie na dwururce - poszerzamy i relokujemy wycięcie w pasie

E12 518 -> M535 Andrzeja

sanki w wersji 6cyl pi piasku

E12 518 -> M535 Andrzeja

zapodkładowane i zabezpieczone

E12 518 -> M535 Andrzeja

wahacze po piaskowaniu i lakierowaniu

E12 518 -> M535 Andrzeja

wyjmujemy stary silnik

E12 518 -> M535 Andrzeja

i składamy M30 na nowych częściach

E12 518 -> M535 Andrzeja

elementy aluminiowe wyszkiełkowane i zabezpieczone klarem

E12 518 -> M535 Andrzeja

składamy M30 na nowych częściach

E12 518 -> M535 Andrzeja

przygotowujemy auto do lakieru

E12 518 -> M535 Andrzeja

przygotowujemy auto do lakieru

E12 518 -> M535 Andrzeja

przygotowujemy auto do lakieru

E12 518 -> M535 Andrzeja

przygotowujemy auto do lakieru - docieramy w największe zakamarki aby pozbyć się rudej

E12 518 -> M535 Andrzeja

pas przedni - aby uniknąć używania szpachli syntetycznej naprawy dokonujemy za pomocą cyny

E12 518 -> M535 Andrzeja

pas przedni - aby uniknąć używania szpachli syntetycznej naprawy dokonujemy za pomocą cyny

E12 518 -> M535 Andrzeja

pas przedni już po prostowaniu, wyciąganiu wgniotek i cynowaniu

E12 518 -> M535 Andrzeja

zabezpieczamy pas przedni

E12 518 -> M535 Andrzeja

błotnik również wymagał napraw

E12 518 -> M535 Andrzeja

błotnik również wymagał napraw

E12 518 -> M535 Andrzeja

aby uniknąć używania szpachli syntetycznej naprawy dokonujemy za pomocą cyny

E12 518 -> M535 Andrzeja

aby uniknąć używania szpachli syntetycznej naprawy dokonujemy za pomocą cyny

E12 518 -> M535 Andrzeja

aby uniknąć używania szpachli syntetycznej naprawy dokonujemy za pomocą cyny

E12 518 -> M535 Andrzeja

zmieniamy kolor karoserii - Andrzej wybrał Hennarot od BMW

E12 518 -> M535 Andrzeja

wygłuszenia komory silnika były w tak świetnym stanie, że zadecydowaliśmy aby ich nie zrywać

E12 518 -> M535 Andrzeja

zmiana koloru auta wymaga dotarcia w największe zakamarki

E12 518 -> M535 Andrzeja

zmiana koloru auta wymaga dotarcia w największe zakamarki

E12 518 -> M535 Andrzeja

zmiana koloru auta wymaga dotarcia w największe zakamarki

E12 518 -> M535 Andrzeja

lakier gotowy wracamy na warsztat montować mechanikę

E12 518 -> M535 Andrzeja

hak nie wraca już na auto, ale odpowiednio zabezpieczony wraca do garażu Andrzeja - może kiedyś się przyda 😉

E12 518 -> M535 Andrzeja

hak nie wraca już na auto, ale odpowiednio zabezpieczony wraca do garażu Andrzeja - może kiedyś się przyda 😉

E12 518 -> M535 Andrzeja

zabieramy się za montaż silnika

E12 518 -> M535 Andrzeja

silnik zamontowany

E12 518 -> M535 Andrzeja

silnik gotowy do montażu

E12 518 -> M535 Andrzeja

silnik zamontowany

E12 518 -> M535 Andrzeja

montujemy osprzęt silnika

E12 518 -> M535 Andrzeja

montujemy osprzęt silnika

E12 518 -> M535 Andrzeja

montujemy osprzęt silnika

E12 518 -> M535 Andrzeja

montujemy osprzęt silnika

E12 518 -> M535 Andrzeja

ze względu na niedostępność oryginałów łapy silnika wykonaliśmy samodzielnie

E12 518 -> M535 Andrzeja

jeszcze zabezpieczenie podwozia

E12 518 -> M535 Andrzeja

solidne mocowania dokładki z odpowiednim zabezpieczeniem antykorozycjnym na nitonaktętki

E12 518 -> M535 Andrzeja

montaż elektryki

E12 518 -> M535 Andrzeja

niestety sporo części do e12 już nie występuje w zamienniku

E12 518 -> M535 Andrzeja

dokładamy pompę i filtr paliwa - wcześniej była mechaniczna

E12 518 -> M535 Andrzeja

dokładamy pompę i filtr paliwa - wcześniej była mechaniczna

E12 518 -> M535 Andrzeja

dokładamy pompę i filtr paliwa - wcześniej była mechaniczna

E12 518 -> M535 Andrzeja

montaż zawieszenia tył - w tym komplet sprężyn obniżających H&R

E12 518 -> M535 Andrzeja

montaż zawieszenia tył - w tym komplet sprężyn obniżających H&R

E12 518 -> M535 Andrzeja

zaciski w wersji do tarcz wentylowanych

E12 518 -> M535 Andrzeja

dokładka zamontowana

E12 518 -> M535 Andrzeja

montujemy front auta

E12 518 -> M535 Andrzeja

montujemy front auta

E12 518 -> M535 Andrzeja

nadkola również zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo

E12 518 -> M535 Andrzeja

nadkola również zostały wypiaskowane i pomalowane proszkowo

E12 518 -> M535 Andrzeja

pozostała kosmetyka, każda uszkodzona spinka jest zestępowana nową

E12 518 -> M535 Andrzeja

nowa szyba przednia

E12 518 -> M535 Andrzeja

drobne detale

E12 518 -> M535 Andrzeja

silnik już prawie kompletny

E12 518 -> M535 Andrzeja

kończymy składać

E12 518 -> M535 Andrzeja

pozostały tylko detale

E12 518 -> M535 Andrzeja

porównanie przed

E12 518 -> M535 Andrzeja

nowe naklejki serwisowe

E12 518 -> M535 Andrzeja

nowe naklejki serwisowe

E12 518 -> M535 Andrzeja

nowe naklejki serwisowe

E12 518 -> M535 Andrzeja

nowe naklejki serwisowe

E12 518 -> M535 Andrzeja

nowe naklejki serwisowe - dzięki współpracy z Decals Store

E12 518 -> M535 Andrzeja

felgi jeszcze nie te... 😉

E12 518 -> M535 Andrzeja

końcówki wydechu ze stali nierdzewnej