Galeria

E30 316i M52B28 234KM Cypriana

Cypriana E30 przyjechała z fabrycznym silnikiem M40 z zamysłem zamontowania jednostki M52B28. Silnik został nieco zmodyfikowany montażem kolektora ssącego z M50B25 dzięki czemu uzyskaliśmy na hamowni 234KM 305Nm. Aby wzmocnić siłę hamowania zamontowane zostało podwójne serwo hamulcowe, a układ sprzęgłowy zastąpiliśmy lekkim kołem zamachowym jednomasowym z kevlarową tarczą sprzęgła. Układ chłodniczy jest wspomagany elektrycznym wiatrakiem. Pod silnik M52 został zbudowany nowy układ wydechowy z końcówkami ze stali nierdzewnej. Komora silnika wymagała napraw blacharskich i nowego lakieru. Cały układ zawieszenia został zregenerowany, dołożyliśmy odświeżony dyferencjał o przełożeniu 3.38, doszły nowe miedziane przewody hamulcowe i paliwowe. Precyzja układu kierowniczego została poprawiona poprzez użycie maglownicy z E36.

E30 316i M52B28 Cypriana

silnik wyjęty, komora przygotowana do napraw

E30 316i M52B28 Cypriana

półka pod akumulatorem wymagała wymiany

E30 316i M52B28 Cypriana

półka odwiercona

E30 316i M52B28 Cypriana

po wypiaskowaniu pozostałej rdzy wspawujemy nową półkę

E30 316i M52B28 Cypriana

nowa półka już po wstawieniu i lakierowaniu

E30 316i M52B28 Cypriana

lewe wzmocnienie kielicha

E30 316i M52B28 Cypriana

rdza ukryła się nawet wewnątrz fartucha błotnika

E30 316i M52B28 Cypriana

fartuch wraca na swoje miejsce

E30 316i M52B28 Cypriana

fartuch wstawiony spowrotem już po zabezpieczeniu i lakierowaniu

E30 316i M52B28 Cypriana

fartuch wstawiony spowrotem już po zabezpieczeniu i lakierowaniu

E30 316i M52B28 Cypriana

fartuch wstawiony spowrotem już po zabezpieczeniu i lakierowaniu

E30 316i M52B28 Cypriana

ślady poprzednich 'napraw' blacharskich

E30 316i M52B28 Cypriana

mastyki skrywają niestety duże ilości rudej

E30 316i M52B28 Cypriana

naroża wymagały rozwiercenia zgrzewów aby usunąć rudą

E30 316i M52B28 Cypriana

naroża już po naprawie i zabezpieczeniu

E30 316i M52B28 Cypriana

naroża już po naprawie i zabezpieczeniu

E30 316i M52B28 Cypriana

elementy podszybia pod puszką bezpieczników również wymagały napraw

E30 316i M52B28 Cypriana

rdza przedsotała się przez podszybie aż do kabiny

E30 316i M52B28 Cypriana

miejsce dosyć uciążliwe do naprawy ze względu na nakładające się profile, ale damy radę

E30 316i M52B28 Cypriana

podszybie, elementy ściany grodziowej, mocowanie puszki bezpieczników już po naprawie

E30 316i M52B28 Cypriana

prawy narożnik również skrywał sporo rdzy pod mastykami

E30 316i M52B28 Cypriana

prawy narożnik również skrywał sporo rdzy pod mastykami

E30 316i M52B28 Cypriana

prawy narożnik po naprawie i lakierowaniu

E30 316i M52B28 Cypriana

prawy narożnik po naprawie i lakierowaniu

E30 316i M52B28 Cypriana

przygotowanie do lakieru

E30 316i M52B28 Cypriana

mastyki na fabryczne miejsca zgrzewów oraz w miejsca naszych spawów

E30 316i M52B28 Cypriana

klar i gotowe

E30 316i M52B28 Cypriana

nadkola zabezpieczone barankiem

E30 316i M52B28 Cypriana

W międzyczasie przygotowujemy silnik, myjemy i uszczelniamy

E30 316i M52B28 Cypriana

kolektor m50 spięty z silnikiem m52

E30 316i M52B28 Cypriana

kolektor m50 spięty z silnikiem m52

E30 316i M52B28 Cypriana

uzbrajamy komorę

E30 316i M52B28 Cypriana

odelżone koło zamachowe, kevlarowa tarcza sprzęgła, cały układ wyważony

E30 316i M52B28 Cypriana

Dyferencjał 3.38

E30 316i M52B28 Cypriana

Dyferencjał 3.38

E30 316i M52B28 Cypriana

Dyferencjał 3.38

E30 316i M52B28 Cypriana

Dyferencjał 3.38

E30 316i M52B28 Cypriana

Układ wydechowy z X-pipe

E30 316i M52B28 Cypriana

Końcówki ze stali nierdzewnej

E30 316i M52B28 Cypriana

Końcówki ze stali nierdzewnej