Galeria

E30 M332i S54B32 Damiana

Przebudowa BMW E30 320i Damiana - zakres prac obejmuje: Swap silnika M50B25 na S54B32, dogłębne czyszczenie, naprawy blacharskie i konserwacja i wygłuszanie podwozia, progów, piaskowanie i wspawanie wzmocnień zawieszenia (belka, sanki, wahacze, stabilizatory etc), pełen komplet poliuretanów w zawieszeniu, konwersja zawieszenia na 5x120, konwersja hamulców na 330i E46, gwintowane zawieszenie ISC, szpera 25% S2.93 na dużej głowie, grube półosie, przeniesienie akumulatora do bagażnika, montaż klimatyzacji, OBC2, uchylne szyby, zachęcamy do śledzenia przebiegu prac!

E30 M332i S54B32 Damiana

naprawa półosi - wymiana manszet oraz metalowych osłon przegubu

E30 M332i S54B32 Damiana

grube półosie

E30 M332i S54B32 Damiana

przyszedł komplet poliuretanów w zawieszenie wraz z poduszkami skrzyni oraz tuleją wybieraka

E30 M332i S54B32 Damiana

przyszły rarytaski do E30 - kompletne OBC2, podświetlana gałka MTechnic2 oraz tweetery wysokotonowe w zaślepki lusterek

E30 M332i S54B32 Damiana

silnik aut i zaraz przechodzimy do demontażu zawieszenia i konserwacji podwozia

E30 M332i S54B32 Damiana

zbieramy pierdoły potrzebne do sprawnego poskładania podwozia po konserwacji - mocowania paliwowe

E30 M332i S54B32 Damiana

mocowania hamulcowe

E30 M332i S54B32 Damiana

podkładki zabezpieczające dyfra i skrzyni

E30 M332i S54B32 Damiana

podkładki półosi

E30 M332i S54B32 Damiana

mocowanie wydechu do belki tylnej

E30 M332i S54B32 Damiana

blokada akumulatora i uszczelka dużej głowy

E30 M332i S54B32 Damiana

Czyścimy podwozie i nadkola do gołej blachy

E30 M332i S54B32 Damiana

Części zawieszenia jadą do piaskowania

E30 M332i S54B32 Damiana

zawias wrócił z piaskowania - wspawujemy wzmocnienia

E30 M332i S54B32 Damiana

wzmocnienia wahaczy tylnych

E30 M332i S54B32 Damiana

wzmocnienia wahaczy tylnych

E30 M332i S54B32 Damiana

wzmocnienia mocowania poduszek silnika

E30 M332i S54B32 Damiana

wzmocnienia mocowania poduszek silnika

E30 M332i S54B32 Damiana

gotowe, znowu do piasku i na proszek 😉

E30 M332i S54B32 Damiana

zawieszenie ponownie wypisakowane i pomalowane proszkowo

E30 M332i S54B32 Damiana

kompletujemy najdrobniejsze elementy zawieszenia

E30 M332i S54B32 Damiana

można składać

E30 M332i S54B32 Damiana

i wprasowywać tuleje poliuretanowe

E30 M332i S54B32 Damiana

belka z regulacją zbieżności i negatywu

E30 M332i S54B32 Damiana

selekcja śrub zawieszenia i nie tylko...

E30 M332i S54B32 Damiana

i do kąpieli w kwasie

E30 M332i S54B32 Damiana

i znowu selekcja

E30 M332i S54B32 Damiana

zbiornik paliwa potrzebował solidnego wypiaskowania

E30 M332i S54B32 Damiana

udało się wyzbyć rdzy i solidnie zabezpieczyć króćce

E30 M332i S54B32 Damiana

wiązka silnika przystosowana do budy E30 oraz odchudzona ze zbędnych kabli sterujących skrzynią SMG

E30 M332i S54B32 Damiana

ponadprogramowo złącze diagnostyczne OBD2

E30 M332i S54B32 Damiana

wiązka polutowana, gotowa do założenia na silnik

E30 M332i S54B32 Damiana

naprawa blacharska kieszeni lewej

E30 M332i S54B32 Damiana

kieszeń prawa również wymagała wymiany wraz z kawałkiem tylnego pasa

E30 M332i S54B32 Damiana

była już naprawiana za pomocą włókna szklanego...

E30 M332i S54B32 Damiana

wejście przewodu paliwowego wyrównującego ciśnienie przy tankowaniu

E30 M332i S54B32 Damiana

konieczne było zrobienie wielu wstawek w miejscach, które bez kompleksowego oczyszczenia podwozia nie byłyby widoczne

E30 M332i S54B32 Damiana

wnęka koła zapasowego wymagała przywrócenia do oryginału po instalacji LPG

E30 M332i S54B32 Damiana

mocowania baku - miejsca niemożliwe do skontrolowania bez demontażu zbiornika

E30 M332i S54B32 Damiana

podłoga kierowcy

E30 M332i S54B32 Damiana

niestety ze względu na liczne wrzery cała podłoga musiała zostać odwiercona i wymieniona

E30 M332i S54B32 Damiana

lewy kwadrat wraz z elementem progu miał głębokie wrzery

E30 M332i S54B32 Damiana

ostatecznie po otworzeniu profilu zamkniętego tworzonego przez kwadrat konieczne było wycięcie całości

E30 M332i S54B32 Damiana

naprawione - odtworzony wiernie kształt oryginału

E30 M332i S54B32 Damiana

prawy kwadrat niestety nie był w lepszej kondycji, mimo że przed mechanicznym oczyszczeniem nie wzbudzał podejrzeń

E30 M332i S54B32 Damiana

kwadrat odtworzony

E30 M332i S54B32 Damiana

odtworzone fabryczne przetłoczenia wzmacniające konstrukcję

E30 M332i S54B32 Damiana

próg miał mocne wgniecenie

E30 M332i S54B32 Damiana

aby uniknąć niepotrzebnego wycinania i spawania udało się wyciągnąć wgniotkę młotem bezwładnościowym

E30 M332i S54B32 Damiana

próg wyprostowany

E30 M332i S54B32 Damiana

po skończonych pracach blacharskich czas na solidną konserwację podwozia

E30 M332i S54B32 Damiana

na początek fabryczne zgrzewy blach, łączenia, oraz spawy zabezpieczamy ręcznie epoksydem

E30 M332i S54B32 Damiana

na początek fabryczne zgrzewy blach, łączenia, oraz spawy zabezpieczamy ręcznie epoksydem

E30 M332i S54B32 Damiana

na początek fabryczne zgrzewy blach, łączenia, oraz spawy zabezpieczamy ręcznie epoksydem

E30 M332i S54B32 Damiana

na początek fabryczne zgrzewy blach, łączenia, oraz spawy zabezpieczamy ręcznie epoksydem

E30 M332i S54B32 Damiana

na początek fabryczne zgrzewy blach, łączenia, oraz spawy zabezpieczamy ręcznie epoksydem

E30 M332i S54B32 Damiana

na początek fabryczne zgrzewy blach, łączenia, oraz spawy zabezpieczamy ręcznie epoksydem

E30 M332i S54B32 Damiana

na początek fabryczne zgrzewy blach, łączenia, oraz spawy zabezpieczamy ręcznie epoksydem

E30 M332i S54B32 Damiana

na początek fabryczne zgrzewy blach, łączenia, oraz spawy zabezpieczamy ręcznie epoksydem

E30 M332i S54B32 Damiana

na początek fabryczne zgrzewy blach, łączenia, oraz spawy zabezpieczamy ręcznie epoksydem

E30 M332i S54B32 Damiana

epoksyd z pistoletu na całość

E30 M332i S54B32 Damiana

następnie mastyka na łączenia i newralgiczne miejsca podatne na korozję

E30 M332i S54B32 Damiana

następnie mastyka na łączenia i newralgiczne miejsca podatne na korozję

E30 M332i S54B32 Damiana

następnie mastyka na łączenia i newralgiczne miejsca podatne na korozję

E30 M332i S54B32 Damiana

kolejna warstwa epoksydu

E30 M332i S54B32 Damiana

kolejna warstwa epoksydu

E30 M332i S54B32 Damiana

następnie mastyka na łączenia i newralgiczne miejsca podatne na korozję

E30 M332i S54B32 Damiana

kolejna warstwa epoksydu

E30 M332i S54B32 Damiana

kolejna warstwa epoksydu

E30 M332i S54B32 Damiana

na koniec solidna warstwa masy bitumicznej pełniąca zarówno funkcję ochrony mechanicznej jak i wygłuszenia podwozia

E30 M332i S54B32 Damiana

na koniec solidna warstwa masy bitumicznej pełniąca zarówno funkcję ochrony mechanicznej jak i wygłuszenia podwozia

E30 M332i S54B32 Damiana

na koniec solidna warstwa masy bitumicznej pełniąca zarówno funkcję ochrony mechanicznej jak i wygłuszenia podwozia

E30 M332i S54B32 Damiana

na koniec solidna warstwa masy bitumicznej pełniąca zarówno funkcję ochrony mechanicznej jak i wygłuszenia podwozia

E30 M332i S54B32 Damiana

na koniec solidna warstwa masy bitumicznej pełniąca zarówno funkcję ochrony mechanicznej jak i wygłuszenia podwozia

E30 M332i S54B32 Damiana

na koniec solidna warstwa masy bitumicznej pełniąca zarówno funkcję ochrony mechanicznej jak i wygłuszenia podwozia

E30 M332i S54B32 Damiana

podwozie gotowe

E30 M332i S54B32 Damiana

zawieszenie gotowe do montażu

E30 M332i S54B32 Damiana

zawieszenie gotowe do montażu

E30 M332i S54B32 Damiana

profile zamknięte zalane woskiem

E30 M332i S54B32 Damiana

carbonowa osłona węży paliwowych 😉

E30 M332i S54B32 Damiana

profile zamknięte zalane woskiem

E30 M332i S54B32 Damiana

profile zamknięte zalane woskiem

E30 M332i S54B32 Damiana

zbiornik paliwa zamontowany

E30 M332i S54B32 Damiana

przewody paliwowe i hamulcowe rozprowadzone

E30 M332i S54B32 Damiana

przewody paliwowe i hamulcowe rozprowadzone

E30 M332i S54B32 Damiana

wszystko co niezbędne dla silnika

E30 M332i S54B32 Damiana

wymieniamy wszystkie uszczelki i uszczelniacze

E30 M332i S54B32 Damiana

wymieniamy profilaktycznie panewki, stare nosiły już ślady zużycia, chociaż wał trzyma nominalną wartość

E30 M332i S54B32 Damiana

dostosowujemy osprzęt silnika do nowej miski olejowej i bagnetu

E30 M332i S54B32 Damiana

silnik prawie gotowy

E30 M332i S54B32 Damiana

skrzynia SMG przerobiona na manual + poliuretanowe poduchy

E30 M332i S54B32 Damiana

przymiarka silnika

E30 M332i S54B32 Damiana

przystosowujemy komorę pod s54, usuwamy orginalne mocowania osprzętu, wspawujemy te niezbędne

E30 M332i S54B32 Damiana

s54 sprzężone będzie z klimatyzacją

E30 M332i S54B32 Damiana

przygotowania blacharskie komory silnika

E30 M332i S54B32 Damiana

szukamy ostatnich niedobitków rudej 😉

E30 M332i S54B32 Damiana

epoksyd na zgrzewy i łączenia blach

E30 M332i S54B32 Damiana

na życzenie klienta płaskie prawie niewidoczne mastyki

E30 M332i S54B32 Damiana

komora gotowa

E30 M332i S54B32 Damiana

jakieś dawne historie auta, ale już zażegnane

E30 M332i S54B32 Damiana

fartuch wymagał naprawy

E30 M332i S54B32 Damiana

i po naprawie

E30 M332i S54B32 Damiana

kieszenie zabezpieczone

E30 M332i S54B32 Damiana

i zamastykowane jak fabryka

E30 M332i S54B32 Damiana

przechodzimy do wygłuszenia wnętrza

E30 M332i S54B32 Damiana

drzwi i poszycia boczne wygłuszamy podwójnie - w środku pianka

E30 M332i S54B32 Damiana

masa bitumiczna a pod nią pianka

E30 M332i S54B32 Damiana

i pod boczki znowu pianka - na szczęscie udało się boczki zamontować na drzwiach pomimo wielu warstw wygłuszenia 😉

E30 M332i S54B32 Damiana

dywan miał już swój przebieg...

E30 M332i S54B32 Damiana

więc wypadało go odświeżyć

E30 M332i S54B32 Damiana

dywan zamontowany

E30 M332i S54B32 Damiana

bagażnik również wygłuszony, nie zapomnieliśmy o żadnym detalu łącznie z klapą bagażnika

E30 M332i S54B32 Damiana

wjeżdżają smaczki - uchylne szyby tylne