BMW E24 M635CSI Turbo

BMW M6 to rekin, którego z pewnością możemy zaliczyć do najbardziej drapieżnego gatunku.

Stworzone przez BMW Motorsport Gmbh BMW M 635 CSi wyróżniało się nie tylko muskularną sylwetką, lecz przede wszystkim rewelacyjnym prowadzeniem i solidną dawką mocy. Jego silnik generuje seryjnie 286 KM i jest to jednostka o rodowodzie wyścigowym, pochodząca wprost w kultowego modelu M1, wykorzystująca technologię czterech zaworów na cylinder, podwójnego wałka rozrządu w głowicy i sześciu indywidualnych przepustnic z krótkimi kanałami dolotowymi. Dodatkowo zastosowano manualną skrzynię Getrag i dyferencjał o ograniczonym poślizgu, nadwozie obniżono i usztywniono, wzmocniono hamulce i zastosowano głębiej profilowane fotele oraz zewnętrzny body kit, szersze felgi i opony. Między 1984 a 1989 rokiem zbudowano ich jedynie 5855 sztuk i jest to aktualnie jeden z najszybciej drożejących youngtimerów. Ten oferowany w ogłoszeniu egzemplarz został pierwotnie sprowadzony z Europy do USA, przystosowany do tamtejszych przepisów ruchu, aby po latach ponownie wrócić do Europy. Zanim w USA ukazało się BMW M6, miłośnicy modelu E24 w Stanach Zjednoczonych nie mieli łatwego życia. Najmocniejsza amerykańska wersja – 633 CSi – generowała zaledwie 181 KM, stąd gdy na europejskim rynku debiutowało BMW M635 CSi, zza Oceanu wzdychano z zazdrością. Pierwszy właściciel tego egzemplarza sprowadził go w 1984 roku z Europy. Samochód uzyskał prędkościomierz skalowany w milach na godzinę, światła obrysowe i… po latach okazało się, że mocy wciąż jest mało. BMW w 2001 roku, przy przebiegu 130434 mil, trafiło do legendarnego kalifornijskiego tunera BMW – firmy Dinan – gdzie otrzymało pełen pakiet modyfikacji wraz z turbosprężarką, intercoolerem, nowym zawieszeniem, układem napędowym itp.

Swoją kultową nazwę M6 otrzymał jedynie na rynku japońskim i amerykańskim (w europie minimalnie mocniejsza wersja posiadała oznaczenie M635CSi). Ten oferowany w ogłoszeniu został pierwotnie sprowadzony z Europy do USA, przystosowany do tamtejszych przepisów ruchu, aby po latach ponownie wrócić do Europy. Zanim ukazało się BMW M6, miłośnicy modelu E24 w Stanach Zjednoczonych nie mieli łatwego życia. Najmocniejsza amerykańska wersja – 633 CSi – generowała zaledwie 181 KM, stąd gdy na europejskim rynku debiutowało BMW M635 CSi, zza Oceanu wzdychano z zazdrością. Pierwszy właściciel tego egzemplarza podjął trud, by sprowadzić go z Europy i zarejestrować w Stanach. Samochod uzyskał prędkościomierz skalowany w milach na godzinę, światła obrysowe i… po latach okazało się, że mocy wciąż jest mało. BMW w 2001 roku, przy przebiegu 130434 mil trafiło do legendarnego kalifornijskiego tunera BMW – firmy Dinan – gdzie otrzymało pełen pakiet modyfikacji wraz z turbosprężarką, intercoolerem, nowym zawieszeniem, układem napędowym itp. Wszystkie modyfikację są udokumentowane w postaci faktur (modyfikacje kosztowały ponad 45.000$). Według zapewnień Dinan Engineering ta wersja samochodu M635 CSI poddana w tak dużym zakresie modyfikacji powstała prawdopodobnie wyłącznie jedna na świecie. Wynik hamowania w 2017 roku w Warszawie wykazał 525KM i 710Nm. Samochód posiada pierwszy lakier, za wyjątkiem jednego elementu. Przez cały okres użytkowania samochód był w Kalifornii, USA, w 2015 roku został przywieziony do Polski. Samochód jest po pełnym serwisie olejowo-filtrowym, posiada nowe opony Toyo Proxes R1R (drogowa wersja torowych Slicków).

Wszystkie modyfikację są udokumentowane w postaci faktur (modyfikacje kosztowały ponad 45.000 USD). Według zapewnień Dinan Engineering ta wersja samochodu M 635 CSI poddana w tak dużym zakresie modyfikacji powstała prawdopodobnie wyłącznie jedna na świecie. Wynik hamowania w 2017 roku w Warszawie wykazał 525 KM i 710 Nm. Samochód posiada pierwszy lakier, za wyjątkiem jednego elementu. Przez cały okres użytkowania samochód był w Kalifornii, USA, w 2015 roku został przywieziony do Polski. Samochód jest po pełnym serwisie olejowo-filtrowym, posiada nowe opony Toyo Proxes R1R (drogowa wersja torowych Slicków).

Podsumowując – BMW M635 CSI Dinan Turbo to unikat, zachowany na dodatek w wyśmienitej formie.Egzemplarz oferowany ma jedynie 133 tys. mil przebiegu.

BMW M635CSi Dinan Turbo VIN/Serial WBAEE310001051092 Prod.date: 1984-11-02

24 valve 256 HP engine

256 HP —> 525HP 710Nm

Prędkość maksymalna: sporo ponad zakres licznika (240km/h)

Kierownica po lewej stronie

Liczba drzwi: 2 (coupe)

Silnik ozn. M88/3 poj. 3428ccm

Skrzynia pięciobiegowa manualna

Kolor 181 - DIAMANTSCHWARZ METALLIC


Wyposażenie fabryczne:

skórzana tapicerka

elektryczne szyby

elektryczny szyberdach

system spryskiwaczy reflektorów.

dwuczęściowe aluminiowe felgi BBS RC

klimatyzacja

Moc 525KM

Moment obrotowy 710Nm


BMW E30 3161 Baur Top Cabrio
SPRZEDANY



BMW serii 3 model E30 z silnikiem 1.6, w rzadko spotykanym nadwoziu typu Baur - model TC2, numer B50156. Jest to połączenie nadwozi coupe, cabrio, landaulet oraz targa. Z tym silnikiem wyprodukowano ich tylko 1805 sztuk. Auto w wersji poliftingowej tzw. szeroka lampa w kolorze Calypsorot. Samochód jest zadbany, w bardzo dobrym stanie mechanicznym i wizualnym, posiada pełną dokumentację serwisową. Dach E30 jest w świetnej kondycji, tylna szyba niezmatowiała (jak to zwykle bywa), mechanizmy działają perfekcyjnie-oczywiście nic nie cieknie. Karoseria bez jakichkolwiek oznak korozji. Silnik M40B16 ma autentyczny przebieg i w połączeniu z najniższą możliwą wagą w seryjnym E30 (około 980kg) sprawia, że jazda tym klasykiem jest zaskakująco dynamiczna.


Wyposażenie z Vin (WBAAB11020AA30243):

wspomaganie kierownicy

zawieszenie M-sport

regulacja zasięgu świateł

przednia szyba z zielonym paskiem


Na początku lat 90-tych w aucie zamontowano kilka dodatków posiadających homologacje Federalnego Urzędu ds. Ruchu Drogowego, takich jak: oryginalne felgi Styling 5 15 cali, spojler tylnej klapy (Heckspoiler) oraz radio Grundig wraz z automatyczną anteną. Do auta dołączamy książkę serwisową, książkę firmy Baur, instrukcję, bardzo dużą ilość faktur oraz pokrowce na dach.


BMW E28 520I Alpinweiss
SPRZEDANY



BMW 520i E28 ma wiele zalet. Zgrabna linia, piękna praca sześciocylindrowego silnika, tylny napęd, doskonałe właściwości jezdne i niska masa, dzięki której cechuje je doskonała lekkość prowadzenia. Te zgrabne sedany dziś już niemal całkowicie zniknęły z dróg, za co w dużej mierze odpowiedzialna jest korozja, przed którą nie były one najlepiej zabezpieczone. Dziś egzemplarz zdrowy blacharsko i co więcej, nigdy nie spawany, to prawdziwa rzadkość. “Biały kruk” – ciśnie się na usta, gdy staje przed oczami ten egzemplarz. Sposób, w jaki samochód był eksploatowany i długa lista wykonanych prac serwisowych właściwie jest gwarancją, że można nim poruszać się absolutnie bezstresowo i po prostu jechać tam, dokąd dusza zapragnie.

Rocznik: 1986

Przebieg: 190000 km

Pojemność: 2000 cm³

Rodzaj paliwa: benzyna

Skrzynia biegów: manualna

Moc: 129 KM

Wyposażenie zgodne z VIN (WBADK510509643220):

DSC III (ABS)

autoalarm

elektrycznie sterowane lusterka

halogeny przeciwmgielne

radio BMW Business CD


Auto nie wymaga żadnej ingerencji blacharskiej, co więcej nigdy nie było naprawiane blacharsko. Wszystkie newralgiczne punkty e28 można oglądać pod lupą – oryginalne “kwadraty”, kieszenie w komorze silnika i bagażniku w idealnym stanie, kielichy nie ruszone, spływy wody z szyberdachu w 100% drożne, progi bez najmniejszych ognisk korozji ani wgnieceń. Halogeny, oryginalny autoalarm BMW (oddzielny zamek w drzwiach), centralny zamek, kluczyk z latarką – wszystko zgodne z vinem. Samochód wyposażony w oryginalny komplet kluczy w bagażniku, jak również oryginalny lewarek i klucz do kół, nawet oryginalna latarka BMW ma swoje miejsce w schowku. Oryginalne radio BMW Business CD. Elektryczna antena chromowana. Auto posiada nowy wydech (rury kolektorowe, katalizator i tłumik końcowy zamienniki – ze względu na niedostępność oryginałów, tłumik środkowy oryginalny). Rzadka gałka zmiany biegów tzw. grzybek. Wszystkie wskaźniki na zegarach działają i nie zawieszają się. Auto w 100% sprawne mechanicznie, ze względu na relatywnie miękkie zawieszenie i sprężynowe fotele idealnie nadaje się na trasy (w 2017 r. kilka takich tras przebyło). Felgi zgodne z vinem, proste, opony w dobrym stanie. Rekin wyposażony jest w system ABS (znowu zgodnie z vinem), tarcze hamulcowe niezużyte, proste, nic nie bije przy hamowaniu. Auto jest w 100% kompletne, nie brakuje żadnej śrubki czy zaślepki. W komplecie instrukcja obsługi, epokowa mapa europy BMW oraz niemiecka książka serwisowa (ostatni zanotowany przegląd w Niemczech 96 roku przy przebiegu 68.000 km). Silnik w bardzo dobrej kondycji, wkręca się do końca, jest po pełnym serwisie. Skrzynia biegów manualna działa bez najmniejszych zarzutów. W 2011 roku (180.000 km) przeprowadzona regeneracja głowicy. W 2012 roku pierwsza rejestracja w Polsce (183.000 km) – zrobiony kompletny serwis: olej silnika + filtr, filtr powietrza, pasek rozrządu wraz z rolką napinacza, olej w skrzyni biegów, olej w dyferencjale, uszczelniacze wału silnika, uszczelniacz dyferencjału, manszeta półosi, tuleje wybieraka skrzyni biegów, uszczelka pokrywy zaworów, geometria zawieszenia P+T, tuleje zawieszenia, węże chłodnicze, pompa wody, termostat, płyn chłodniczy, czujnik ciśnienia oleju, filtr paliwa, świece, paski osprzętu, regulacja luzów zaworowych, kopułka i palec rozdzielacza zapłonu, regulacja zapłonu oraz wolnych obrotów). Akumulator zakupiony w 2016 roku – jest karta gwarancyjna. Nowy wysprzęglik, siłowniki maski oraz sprzęgło wiskotyczne (ASO BMW) wymienione w 2017 r. Z dostępnej publicznie historii pojazdu (baza przeglądów technicznych) przebieg w 2014 roku to 188.000 km, w 2017 roku 189.000 km. Obecny przebieg 190.000 km. Auto nie wymaga absolutnie żadnego wkładu finansowego, można śmiało wracać do domu na kołach przez całą Polskę albo i dalej. Z relacji poprzedniego (drugiego w Polsce) właściciela wynika, że auto zawsze było zimowane pod dachem i nie wyjeżdżało na drogi, co jest wysoce prawdopodobne zważywszy na stan blacharski.


BMW E28 535i
WBADB310700996714
SPRZEDANY



Na sprzedaż BMW E28 z silnikiem 3.5 kolor Cosmosblau 1986r

Z wyposażenia:

wnętrze niebieskie wzór tzw. psi ząb, fotele Sportsitze w bardzo ładnym stanie

deska obszyta skórą

kierownica trójramienna M-sport

oryginalna roleta tylnej szyby wysuwana z półki

zegarek elektroniczny

podgrzewany zamek kierowcy i lusterka

halogeny przeciwmgielnei

szyberdach

centralny zamek

alufelgi 15 z polerowanym rantem, opony ładne bieżnik 7.5mm

zawieszenie Mtechnik


Silnik M30B34 (218konna wersja seryjnie bez katalizatorów) - kompresja po 14 bar na każdym cylindrze, silnik suchy brak wycieków, koło zamachowe jednomasowe, skrzynia manualna Getrag 5b.

Auto sprawne mechanicznie, ostatnio wymienione:

nowe poduszki skrzyni i silnika

pompa paliwa i filtr paliwa

zregenerowane wtryskiwacze

wymienione sprzęgło

chłodnica wody

termostat + wymiana płynu

nowy akumulator

uszczelka bagażnika ASO

nowe uszczelki szybra ASO

nowe kliny do szyb ASO

wymieniony alternator

konwersja wiązki silnika i osprzętu na nowszy i mniej awaryjny M30B35

konwersja przepływomierza klapkowego na MAF

wymieniony płyn do wspomagania


BMW M6



Sprzedam oryginalne M6 przebieg 167tys mil

Z wyposażenia:

Wersja highline całe wnętrze w skórze włącznie z sufitem

Fotele sportsitze elektrycznie sterowane

4x elektryczne szyby i elektr. szyberdach

Airbag

Komputer pokładowy OBC

Klimatyzacja z lodówką na tylnej kanapie

Tempomat

Oryginalny soundsystem audio

Roleta tylnej szyby

ABS

Centralny zamek

Grzane zamki i spryskiwacze


Auto w moim posiadaniu od 4 lat, użytkowane w sezonie, sprawne mechanicznie, serwisowane na bieżąco, silnik, skrzynia, dyfer suche, wydech oryginalny włącznie z pełnym katalizatorem, tarcze hamulcowe i zawieszenie (sprężyny, amortyzatory) oraz przewody hamulcowe w oplocie wszystko od tunera Dinan z USA, ponadto w ostatnim czasie wykonane:

Standardowy serwis olejowy silnik zalany Liqui Moly 10W60

Wymienione filtry oleju, powietrza, paliwa

Wymienione świece i przewody zapłonowe

Nowe OEM gumy dolotu ITB

Wymienione paski osprzętu

Nowy termostat i płyn chłodniczy

Wymieniony Simmering wału oraz wałka rozrządu

Regeneracja belki tylnej z tulejami + linki ręcznego

Wymienione poduszki przednich amortyzatorów

Zregenerowany zacisk przedni

Samochód oczywiście ubezpieczony z ważnym przeglądem technicznym. Oględziny Piaseczno pod Warszawą, jeśli nie odbieram proszę o SMS - oddzwonię. Zamiana tylko za e9, e28 m5 lub e30 m3/320is.