BMW E12 M535i
Zakres wykonanych prac:
E12 Andrzeja przyjechała do nas aż z Norwegii z nieodpalającym silnikiem m10, ponadto wymagała napraw blacharskich i nowej powłoki lakierniczej. W planach Andrzeja był swap silnika na M30B35 z E34, który przyjechał na palecie w nieznanym stanie. Wzorując się modelem E12 M535i wraz z mocniejszym silnikiem konieczne były zmiany zawieszenia i hamulców. Fabryczne tylne hamulce bębnowe zostały zastąpione hamulcami tarczowymi wentylowanymi (które w ogóle nie występowały w tym modelu), dołożyliśmy stabilizator tylny, przednie tarcze lite zastąpione zostały tarczami wentylowanymi, dołożyliśmy wspomaganie układu kierowniczego, sanki przednie dostosowane do silnika sześciocylindrowego przeszły regenerację tak jak i pozostałe gumowe elementy zawieszenia oraz łożyska. Silnik przeszedł gruntowny remont obejmujący honowanie cylindrów, kompleksową obróbkę głowicy, wymianę pierścieni, panewek, uszczelki pod głowicą etc. E12stka dostała zegary z obrotomierzem, złącze diagnostyczne nowszego typu odziedziczone z E34, dyfer zmieniliśmy na taki o odpowiednim przełożeniu. Wisienką na torcie jest oryginalna dokładka przednia oraz lotka na tylną klapę pakietu BBS